2010. október 31., vasárnap

Rally to restore sanity/March to keep fear alive

Most egy rövid összefoglaló, aztán fast-forward következik, mivel az elmúlt másfél hétben igazából nem nagyon történt semmi emlitésre méltó. Megirtam az első ZH-t, amit itt midterm in-class examnek hivnak, amiről azt hittem, hogy rosszul sikerült aztán mégis 100% lett. (Igen tudom, búúú, de egy kicsit másnaposan irtam és abszolút össze vissza irkáltam a végén mindent).  Kideritettem, hogy PDE-ből az egész évben ez volt az utolsó exam, a második félévben már csak házi van még vizsga sincsen. Ezzel együtt szerintem ebből a tárgyból tanulok a legtöbbet. Megpróbáltam felzárkózni közdiffből is, de miután a tanár előadásait csak a könyv múlja alúl ezért ez nem igazán sikerült, sebaj majd csak lesz idő még rá. Ez egy furcsa tárgy egyébként mert a tanár két témát ad le egyszerre és össze vissza ugrál a kettő között. Imád teljes mondatokat a táblára irni szimbólumok helyett, a "let's jazz things up.." kifejezést, általában keskeny oszlopokban ir és amikor egy pillanatra félrenéz akkor rossz oszlopban folytatja, nincs karikás ostora, nem betyár, stb. Algebrából most kedden lesz midterm, a hardcore algebra fanoknak tele a gatyájuk, érdeklődve várom, hogy a heti 48 óra algebra után tud-e nehezet adni a kis leprihon.  Szóval láthatjátok, semmi érdekes:)

A fő esemény a környéken igy a tegnapi poén-tüntetés volt a national mallon. A két főszervező Stephen Colbert és John Stuart, a Comedy Central két humor heroldja, mindkettő baromi jó, ha tehetem megnézem, bár sajnos elég ritkán tehetem. Colbert volt egyébként az akiről majdnem hidat neveztek el Magyarországon, mert amikor a Megyeri-hidat épitették, akkor az önkormányzat netes szavazást irt ki arról, hogy mi legyen a hid neve. Ezt valahogy megneszelte ez a jóember és kérte a nézőit, hogy szavazzanak rá és végül nyert is. Aztán valahogy az önkormányzat nem volt humoránál...:)

A lényeg, amit már egyszer érintőlegesen emlitettem is, hogy az utóbbi időben kialakult a republikánusoknak egy extrém szárnya, amibe úgy néz ki, hogy az ország leghülyébb politikusait sikerült belezsúfolni. A fő gondjuk az életben az, hogy adózni kell, és az ő adójukból az állam mindenféle csúnya közszolgáltatásokat tart fenn, mint egészségügy, felsőoktatás, tömegközlekedés és egyebek. Mivel az kommunizmus. Maga a Tea szó egyrészt a Bostoni teadélutánra utal, másrészt a Taxed Enough Already röviditése. Kis izelitőként itt van például a Nevadai jelöltjük, Sharron Angle aki azt találta nyilatkozni, hogy két városban is bevezették a Shariát (a fundamentális iszlám törvénykezést), persze nem. Aztán itt van a fő bohócuk, Christine O' Donnell Delaware-ből, aki eredetileg boszorkányként indult, állitólag az első randija is egy sátánista oltáron zajlott, majd egyszer csak megvilágosodott és megtért majd Istennek ajánlotta életét.  Első körben valamilyen egyetemi katolikus kör elnökeként csináltatott egy kampányvideót, amely a maszturbációról próbálja meg lebeszélni a fiatalokat, mivel az a biblia szerint (szerinte) hűtlenség:

http://www.youtube.com/watch?v=RzHcqcXo_NA

Aztán volt, hogy azt fejtegette, hogy a melegek új nyelvet akarnak létrehozni ezért olyanok mint Hitler. (Egyébként is, általános republikánus nyelvezet szerint mindenki aki nem velük ért egyet olyan mint Hitler) De a legkedvesebbet a végére hagyom:

http://www.youtube.com/watch?v=Y_4if1x1pH8

Mivel a keleti part (legalábbis ez a része) erősen ultraliberális környék és amúgy is imádnak folyamatosan baromi fontos világmegváltó dolgokról beszélni statisztikákat citálni és egyetérve vitatkozni, amit én néha kegyetlenül unok, de hát ez az ő országuk azt csinálnak benne amit akarnak. Azt egyébként mindenkinek erősen ajánlom hogy errefelé kétszer is nézzen körül, mielőtt meleg/zsidó/néger viccekkel próbálkozna, mert rosszul megválasztott halgatóság esetén nem nagyon lesz nevetés a vége. Ugyanakkor azt is meg kell érteni, hogy egész más a történelmi/szociáli hátterük és a percepciójuk és az egész gondolkodás módjuk emiatt merőben eltér valamennyire még a Nyugat-Európaitól is, nemhogy a Kelet-Európaitól. Azt hiszem a forditott felállás nekik óriási kultúrsokk lenne és évekbe telne megérteniük, hogy mi folyik körülöttük.

Nade vissza a poén-rally-hez. A Tea party alapvetően egy Obama ellenes tüntetés-sorozatból nőtt ki, és ezeket a tüntetéseket volt hivatott parodizálni. Eredetileg úgy jelentették be mint két versengő tüntetést, a Rally to restore sanity John Stewart-é, a March to keep fear alive Colbert-é, de nyilvánvaló volt, hogy ez egy rendezvény lesz. Pl. Colbert Stephen Hawkingból kiindulva jutott el a bejelentésig (vigyázat kicsit hosszú, és kicsit amerikai:) )

http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/359382/september-16-2010/march-to-keep-fear-alive-announcement

Aki további leirást szeretne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rally_to_Restore_Sanity_and/or_Fear

Ennek keretében péntek este összegyűltünk Mickey-nél egy sign-making party keretében, aminek az első két és fél órájában boroztunk, aztán valóban nekiálltunk posztereket gyártani, én egészen 1-ig jutottam. Másnap aztán életem legnagyobb tömegnyomorát éltem meg (pedig sok koncert van már mögöttem), valami elképesztő mennyiségű ember volt ott a megjelent közel 215 000 ember (ezzel Washigton lakossága gyakorlatilag megduplázódott) tökig megtöltötte a National Mall-t ami kábé 3 Kossuth tér. Miután nem igazán sikerült jó helyet kifogni, ezért csak hallottuk a műsort, illetve ha lábujjhegyre álltam akkor még egy kivetitő negyedét is láthattam. Természetesen a fényképezőgépem is velem volt ameddig be nem halt az aksi:

Már a metróban sem kis tömeg gyűlt össze:
Elnézést, de csak egymás alá engedte berakni ez az abomináció amit blogspot.com-nak hivnak.


Ez utóbbihoz csak annyit fűznék hozzá, hogy a to teabag ige magyarra filterezésnek vagy pulykázásnak forditható, aki tudja miről beszélek az tudja:).





Mint emlitettem nekem is volt sign-om, de valamelyik hipertehetségtelenségnek adtam oda a gépet, hogy fotózzon le vele, ami azért volt hiba mert a szlogenemből sz*r se látszik. Ennélfogva kénytelen leszek reménykedni, hogy valaki más lefotózott a saját gépével sokkal sokkal jobban. Ha sikerrel járok, akkor majd update-elem a posztot.

A rally egyébként jópofa volt, megjelent a hetvenes-nyolcvanas évekből hires Cat Stevens, aki ma már csak Yusuf Islam néven fut ezért jól hatott az elfogadás nevében. Hagyták is énekelni vagy 20 másodpercet (valami vonatos számot tolt amire fel volt fűzve egy poén folyam) aztán Colbert félbe szakitotta azzal, hogy ő tud jobb vonatos számot. Hát ez nem más volt, mint az emberi szervezet és az alkohol kölcsönhatásával kapcsolatos eddigi ismereteinket meghazudtoló módon még életben lévő Ozzy Osbourne a Crazy Train valami hátborzontgatóan gyötrelmes verziójával. Még emlitésre méltó hirességként Sheryl Crow jelent meg a legvégén, hogy egy általam nem is mert csokibával együtt 10 percig énekeljék, hogy I'll take you there. Ha valaki tudja árulja már el nekem, hogy az amerikai számokban hova a veretes úristenbe akarnak engem elvinni állandóan, mert amig ezt nem tudom, addig én ugyan nem megyek sehova...

Pontosabban kaját keresni azt elindultunk Chinatown felé, de a legutolsó putri étteremben is negyven perces sor volt, a metróba meg lehetetlen volt lejutni úgyhogy végül felsétáltunk a U-street-ig (Chinatown és a U-street a város két étterem központja), hogy aztán ott se találjunk semmi élhetőt. Ekkor jópáran megunták a dolgot és hazamentek College Park-ba, de én és Arjit nem adtuk fel (nem értem volna haza az éhhalál előtt). Ketten persze jóval egyszerűbb volt a dolog mint tizen, hamar találtunk is egy rohadt jó helyet ahol nagyon beettem és még finom európai sört is ittam. NYAMM:)

4 megjegyzés:

  1. Első

    Ja és tolnám a farát, mint disznó a darát.

    VálaszTörlés
  2. olyan kivi vagyok mi lehetett a kis plakidon..

    ez a maszturbáció-ellenes video a legjobb:) főleg a srác benne..látszik a fején, hogy azért lépett be a klubba mert sok a Suna, ozt hátha neki is csurran-cseppen valami, ha már magukhoz úgysem nyúlnak a csajok

    VálaszTörlés
  3. Arra én is:), és azt az ígéretet adta felteszi... hol van?:)

    VálaszTörlés
  4. Nem annyira poén, bár a többieknek tetszett. Van egy pár dolgo amin én nevetek ők nem, aztán előfordul forditva is, a plakátom asszem az utóbbi:)

    VálaszTörlés